Мина Стоянова, Постоянен град

1

големите хамелеони и големите творци голи под двореца на смъртта са завещали зоркото око да бъде живо докато морето се удави

2

свещта вещае мрак след себе си и всява святост на душата

3

бог идва от изток аз бягам на запад

4

докато имам глас мълча докато има вятър троша стена от тяло за да знам че свободата съществува вън от мен

5

исландия невидимо лято

6

кажи ми къде свършва свободата ти и къде започва моята

7

всеки бог би дал име на човека не всеки човек би дал име на бог

8

аз съм фалшива карта на тяло което не ми принадлежи

9

повече се съмнявам в себе си отколкото в теб ако ти си отидеш аз оставам ако аз си отида теб също няма да те има

10

животът ни прелива отвън навътре и отвътре вън само ние негова преграда за да не бъде вечен

11

ние имаме единствено себе си и въпреки това твърде много имаме

12

водата изгребва от човека пясък той е тишината между две сътворения

13

дона лицето ти е покрито с пясък а твоето с камъни матео

14

никой няма да провиди в сърцето ти отвъд мрака на личността нито ще се удави в очите ти защото ти нямаш очи само очите те имат

15

нощта която никога не свършва е лицето ти

16

небеса отведете ме от луната капят цветя

17

всички срещи които носят познание са пътища и граници едновременно

18

тяло което дебне сянката да се превърне в предател наобратно връща светлината докато очите се изгубят в недрата и скелетът затвор на раните се пълни със самота на жерав кацнал в своя следващ дом.

19

и ние чужди на своята смърт чезнем в общото сътворение на света

20

той каза не вярвам в природата а сам я назова

21

над човека бог под човека гроб

22

такава съм каквато не съм не се представям и не си се представям

23

но ще разберем ли че ако не остане незнание в което да се търсим не ще се разпознаем дори ако лежим завързани един до друг и ако не можем да си спомним не ще забравим никога

24

пиша писма до себе си изпращам ги на другите те отговарят вместо сърцето

25

за любовта и свободата няма език поеми не се пишат в поеми се превръщат след като ослепят поета и изрежат ухото му и го пъхнат в устата му за да усети слуха си и чуе гласа си

26

мълчанието е дълголетие на езика

27

тук всички кораби са диви колкото диво може да бъде човешкото
толкова мътно колкото самотно пристанище

28

отворих вратата – вътре нямаше никой нямаше никой нямаше вътре

29

има две състояния да бъдеш свободен и да не бъдеш роб

30

ти не можеш да скриеш тишината ако те има един хаос вече мълчи

31

езикът цял век ще те защитава

32

и тогава той откри че всички пеперуди отдавна бяха мъртви и дърветата са се превърнали в гора

33

езикът ни крещи но няма глас онзи който търси доказателство че е тук

34

отвън изглежда сякаш съм неподвижна сякаш гледам небето а отвътре небето в мен се оглежда вместо в празнотата не от земя а от светлина съм направена

35

огледалото оглежда светa в човека защото е невидимо

36

няма реалност в нашата истина

37

коя смърт ще заглуши безсмъртните моята суша няма да се слее с пръстта
поезията ще поникне там където и преди е била

38

нека всички молитви се разпилеят и се изгубят там където нищо не се губи но и нищо не се намира

39

полет над океана –

бъркам в очите ти и вадя удавени птици

40

пустинята рядко достига водата и думите рядко достигат тишината

41

не се преструвай че не си самодостатъчен сякаш нещо или някой някога ще те спаси очите ти от къщи са направени а покривите само скриват
голите любовници обитатели на сънища заключени отвън

42

преследва ме тъга че тялото ми е единствено вместо двете крила

43

щом всички илюзии си отидат умира реалността

44

трудно е да бъдеш млад онзи който не мечтае бързо остарява а този който винаги мечтае твърде стар се е родил

45

отидох си незабелязано през мрежести огради като лодкар в сляпо езеро

46

след свободата идва освобождение

—————————————————————————————————————

текстовете са публикувани в Литературен клуб и на личния блог на Мина Стоянова

Leave a Reply

