На същия този ден точно преди година ми се доплака. Можеше да напиша нещо много банално или нещо много сърцераздирателно, така че и на вас да ви се доплаче. Можеше, но нищо не написах.
Повече от половин година по-късно едната от курсовите ми работи през първия ми семестър Драматургия в НАТФИЗ беше написването на синопсис, базиран върху архетипа персона на К. Г. Юнг. Персона, маските, които си слагаме пред другите, ролите, които играем в обществото. Веднага ми хрумна за Леджър. Реших да пиша за него. Четох за живота му, но трябваше да гоня обем, трябваха ми ситуации, случки от живота му, които нямах. Затова трябваше да започна да си фантазирам. Трябваше да вляза в неговия свят, да си представя, че съм на негово място, да си въобразя, че съм той, да започна да мисля неговите мисли, да усещам чувствата му, да предсказвам реакциите му, да знам всичко за него, да бъда него.
Вчера в едно американско списание публикуваха статия, в която хора, които са познавали лично Леджър, работили са с него, били са му близки или приятели, разказват спомените си за него, разказват конкретни случки с него, разказват неща, които им е споделял. И се оказа, че всичко, което съм „измислил”, всъщност е било, случвало се е, Хийт е правел нещата, които съм му приписал, реагирал е така, както съм му диктувал в текста си, дори е мисел мислите, които си въобразявах, че е мислел.
И някак разбрах, че го познавам. Някак.
Разбира се, случвали са се и други неща, които не съм описал, и които възнамерявам да опиша. В бъдеще.
А когато вече бях започнал да пиша текстовете за Dirtify, усещах, че в тях ще има промяна, че ще се оттласнат от мрачните окраски на първите ми публикации от „Делюзии”, че ще избягат от претенциозността, от религиозността, от проповедността, от гео-милевското звучене на „Часовниците”.
Исках да напиша неща
по-лични
по-истински
по-прости
по-малко изкуство
повече живот
по-малко поезия
повече поезия

дали се е получило
вие ще кажете

7 thoughts on “

  1. състояло се е, да:); *получило е друг фермент, който извършва себе си в тъмното

    съвсем проглушително сигурно, като звук през маската, пер-сонаре)

Leave a Reply

